Hopp til innholdet

Min skole

Skoleelev bak en pc skjerm

En enkel kommunikasjonsløsning

Min Skole er et omfattende system for å fasilitere kommunikasjon mellom lærere, elever og foreldre. Programmet er utviklet av Nyweb, som leverer IT-løsninger til universiteter og skoler i Norge. Ved å skape et integrert system som er fullstendig nettbasert og fungerer på de aller fleste datamaskiner og mobiltelefoner får skolene alt på ett sted. Det er enkelt å legge ut meldinger og informasjon, og siden alt foregår online trenger man ikke installere noe som helst. Med fokus på personvern tilfredsstiller systemet de nye, strenge kravene i GDPR.

Mange skoler i Kristiansand kommune har tatt i bruk Min Skole allerede (blant annet Fiskå skole), og tilbakemeldinger fra både ansatte, foresatte og elever er jevnt over svært gode.

Min skole gjør det enklere

Digitaliseringen av samfunnet har bydd på utfordringer. Kristiansand kommune har brukt mange forskjellige løsninger de siste tiårene, men ingen av dem har klart å kombinere alle behovene man har for kommunikasjon i skoleverket.

Med Min Skole kan du for eksempel lage digitale skjema, slik at både skolen og miljøet spares for unødvendig papir- og blekkbruk. En annen populær funksjon er den digitale meldingsboken som kan benyttes fra lærer til foresatte. Med funksjonen MinInfoSkjerm kan hver skole ha sin egen forside

Skolesaker og iPad

Elever og foresatte elsker Min Skole

Dagens elever på grunnskolenivå har vokst opp med datamaskiner og teknologiske løsninger, og erfaringer viser at de er svært fornøyde med Min Skole. Designet er intuitivt og lekkert, og elever kan finne frem til all slags informasjon. Med innebygd talesynteseprogram kan artikler og vedlegg bli lest høyt.

Foreldre kan for eksempel registrere seg og abonnere på nyheter, og få beskjed hver gang nye meldinger legges ut. Det gir dem bedre innblikk i det som skjer på skolen. Mange elever føler at foreldrene ikke vet nok om deres skolehverdag, men med Min Skole blir dette vesentlig lettere.

Et felles system for hele landet?

Det norske skoleverket er drevet av det offentlige, men skolene har mulighet til å styre seg selv i relativt stor grad, og de velger i stor grad selv hvilke IT-løsninger de benytter seg av. Min Skole brukes i dag av hundrevis av skoler i Norge, og flere og flere får øynene opp for å få et moderne system som integrerer de nødvendige funksjonene.

Min Skole lar lærere legge ut artikler på skolens hjemmeside uten å måtte gå via en IT-avdeling, og mange skoler i Norge benytter seg av mulighetene til å legge ut videoer og lydfiler. Med Google Analytics kan man hele tiden se statistikk over de besøkende. En komplett løsning gjør hverdagen enklere, og da kan man fokusere mer på å lære.